• Szukasz inspiracji jak wykorzystać sprzęt zakupiony w programie Laboratoria Przyszłości?
    • Chcesz zachęcić uczniów do rozwoju i pracy twórczej?
    • Chciałabyś / chciałbyś dowiedzieć się jak tworzyć filmy poklatkowe?
    • A może chciałabyś / chciałbyś się dowiedzieć jak przygotować filmy na konkursy?
    • Ciekawią Cię tajniki pracy na profesjonalnym planie filmowym?
    • A może chcesz wiedzieć jak nagrywać np. eksperymenty chemiczne?

    Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kursie z cyklu Włącz ciekawość, czyli… fotografia i film w szkole – wskazówki i inspiracje.


    W kursie znajduje się 8 lekcji, a w nich:


    Kto przygotował lekcje:

    Dawid Łasiński – Pan Belfer – Szkolne Koło Filmowe i co dalej

    Podczas lekcji dowiesz się:
    • Jak rozpocząć przygodę z filmem w szkole
    • Poznasz 6 kroków rozwoju szkolnego koła filmowego i Ciebie jako managera
    • Jak i po co zarządzać promocją działań szkolnego koła filmowego

    Dyplomowany nauczyciel chemii w Zespole Szkół im gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie. Twórca postaci/marki osobistej Pana Belfra – nauczyciela z Internetów. Laureat nagród: POP Science 2022, Twórca Roku 2021, Digital Shaper 2020 i finalista konkursu Nauczyciel Roku 2019. Twórca autorskich kursów i szkoleń związanych z nowoczesnymi technologiami i budowaniem marki osobistej.


    Maciej Danieluk – Damasławek w PRL – pomysł na Laboratoria Przyszłości w szkole

    Podczas lekcji dowiesz się:
    • Jak znaleźć temat projektu?
    • W jaki sposób zmotywować uczniów do udziału?
    • Co będzie Ci potrzebne żeby zrealizować projekt (sprzęt oraz oprogramowanie)
    • W jaki sposób prowadzić projekt żeby dobrze się bawić z uczniami i zrealizować jego cele.

    Maciej Danieluk twórca portalu Literka.pl (2002-2008). Od 2009 roku nauczyciel w ZSP w Damasławku. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Certyfikowany trener Google dla edukacji. Trener i edukator umiejętności ICT. Członek społeczności SuperBelfrzy RP, GEG, MIEE. Prelegent wielu konferencji i autor warsztatów. Autor cenionej pozycji książkowej: “Tik w pigułce” (wyd.CRE Edicon, Poznań 2019) . W 2021 wpisany na listę 100 osób wyróżnionych przez SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce. Autor kursów internetowych dotyczących wykorzystania TiK w edukacji. Wspólnie z Dawidem prowadzący stronę go4edu.pl na której dzielą się wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi technologii cyfrowych w edukacji


    Bartek Dziedzic – Czy przyszłość zmusza nas do tworzenia video?

    Podczas lekcji dowiesz się:
    • Dlaczego film jest aktualnie najskuteczniejszym kontenerem informacji, dużo bardziej niż pojedyncze zdjęcie czy fragment tekstu
    • Dlaczego YouTube jest najlepszą platformą do publikacji treści video
    • Jak poprawnie przygotować film do publikacji w internecie aby był łatwo wyszukiwany

    Bartek Dziedzic, profesjonalny fotograf od 2006 roku, rozpoczął swoją przygodę z YouTube w 2019 roku. Od tego czasu dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagając twórcom rozwijać markę osobistą – od zakładania kanału, przez tworzenie własnego studia, aż po naukę nagrywania i zrozumienie algorytmu YouTube. Współpracując z wieloma indywidualnymi twórcami i firmami, ułatwia im wejście w świat YouTube, pokazując, jak szybko stać się ekspertami w tej dziedzinie. Jego praktyczne podejście do nauczania sprawia, że widzowie zarówno jego filmów na YouTube, jak i uczestnicy szkoleń, zyskują przystępną wiedzę na temat ustawienia kanału, algorytmu, tworzenia koncepcji filmów, nagrywania, montażu, publikacji oraz doboru sprzętu i budowy własnego studia. Dzięki temu Bartek efektywnie pomaga twórcom osiągnąć sukces w świecie internetu.


    Olga Kucel – Jak tworzyć animacje poklatkowe

    Podczas lekcji dowiesz się: 
    • Czym jest animacja poklatkowa i jakie daje możliwości – animacja poklatkowa jako narzędzie do rozbudzania kreatywności
    • Jak przygotować się do zdjęć (przemyślany scenariusz i plan działania; statyw jeśli jest do dyspozycji, pomocne aplikacje na telefon)
    • Realizacja (jak radzić sobie bez statywu, jakie są podstawowe błędy realizacyjne, o co należy zadbać)
    • Mamy zdjęcia i co dalej? – jak zmontować animację poklatkową (w przypadku gdy nie korzystaliśmy z aplikacji, która robi to za nas)

    Olga Kucel studentka III roku intermediów (spec. film eksperymentalny) na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Absolwentka Kuratorstwa i Teorii Sztuki na tej samej uczelni. Artystka intermedialna, nie przywiązana do żadnej techniki. Na pierwszym miejscu stawia ideę, koncepcję pracy i to do niej dopasowuje technikę. Czasem jest to film, czasem fotografia, rzeźba lub instalacja łącząca kilka mediów. Eksperymentuje z różnymi technikami rejestrowania obrazu – od cyjanotypii, szlachetnej techniki fotograficznej, poprzez fotografię analogową wywoływaną ręcznie z wykorzystaniem niestandardowych technik, aż po hologramy naświetlane na szklanych płytkach czy też filmy nagrywane na taśmie VHS.


    Dariusz Nowak – Fotografia w edukacji

    Podczas lekcji dowiesz się: 
    • Jak wykorzystać w sposób łatwy, przyjemny i kreatywny dostępny w szkole sprzęt foto
    • Poznasz podstawowe pojęcia z zakresu fotografii
    • Dowiesz się jak wykorzystuje na co dzień sprzęt foto w swojej szkole
    • Nie ma złych zdjęć, są tylko nieudane eksperymenty – fotografuj, fotografuj, fotografuj
    • Fotograficzne zaplecze – czyli czym fotgrafujeMy

    Dariusz Nowak dyplomowany nauczyciel, fotograf i grafik komputerowy, który na co dzień pracuje jako nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i informatyki w Publicznej Szkole Podstawowej nr 34 w Radomiu. Jest pasjonatem nowoczesnych technologii w edukacji i nieustannie pogłębia swoją wiedzę i umiejętności w zakresie edukacji. Ponadto, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami poprzez prowadzenie szkoleń, warsztatów oraz pisząc artykuły do prasy branżowej.


    Szymon Jarząbek – Profesjonalny plan filmowy – kulisy

    Podczas lekcji dowiesz się: 
    • Jak wygląda realizacja filmu do kina?
    • Reżyser, II reżyser, asystent reżysera, reżyser obsady… Dlaczego 40 osób na planie to nieduży zespół filmowy?
    • Dlaczego filmy są takie drogie?
    • Film można nagrać telefonem. I co z tego?

    Szymon Jarząbek autor zdjęć do filmów krótkometrażowych, teledysków oraz filmów dokumentalnych. Twórca zdjęć między innymi do filmów „Gdy byłeś młody chodziłeś gdzie chciałeś” (Santa Fe Film Festiwal – Nagroda za zdjęcia, Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny – Nagroda Publiczności), „Syzyfy” (Grand Prix na festiwalu Opolskie Lamy i na festiwalu Solanin)  „Pogrzebanie”, „O Mamo!” (Filmowe Zwierciadła – Nagroda Główna, Best Comedy – BIAFF). Pracuje jako autor zdjęć i operator kamery na planach filmowych w całej Polsce. Student 3 roku realizacji obrazu filmowego Warszawskiej Szkoły Filmowej.


    Krzysztof Przybylski – Jak nagrać film na konkurs?

    Podczas lekcji dowiesz się:
    • jak z ogłoszenia konkursowego wyłowić najważniejsze informacje, które pomogą nagrać film zgodny z wymogami organizatorów
    • w jaki sposób zaplanować każdy z etapów produkcji, żeby dążyć do realizacji zamierzonego filmowego celu
    • jak podzielić role w zespole i stworzyć ekipę filmową z osób, które wcześniej nie miały do czynienia z kamerą
    • co tak naprawdę angażuje widza, czyli jak podnieść szansę na poruszenie jury

    Krzysztof Przybylski operator kamery i montażysta. Łącząc te role realizował formaty telewizyjne, reklamowe i dokumentalne. Aktualnie, jako freelancer, zajmuje się głównie tworzeniem filmów na potrzeby biznesu. Uzupełnia marketing firm, o potrzebne formaty video. Miłośnik obrazu filmowego, Ekstraklasy i antycznej filozofii 🙂


    Centrum Chemii w Małej Skali, czyli Dominika Strutyńska, Piotr Wróblewski i Łukasz Sporny – Zmysły a smartfon w obserwacjach przyrodniczych

    Nawet nie wiemy jak wartościowe urządzenie, które ma każdy z nas w kieszeni. Smartfon to sprzęt, który pomoże nagrać i co najważniejsze przeanalizować zmiany zachodzące w doświadczeniach. Podczas warsztatów prowadzący przedstawią serię pomysłów na doświadczenia przyrodnicze z zastosowaniem czujników, aplikacji i narzędzi dostępnych na smartfony z systemem operacyjnym Android. Wiele z nich przypisanych jest do konkretnych tematów metodyki szkoły podstawowej serii chemia MAC – dlatego zapraszamy wszystkich przyrodników, żebyśmy mogli przekazać Państwu pomysły na wykorzystanie narzędzi cyfrowych w codziennej pracy.

    Podczas lekcji dowiesz się:
    • jak korzystać z czujników dostępnych w smartfonie,
    • nagrasz krótki film z przebiegiem doświadczenia przyrodniczego,
    • użyjesz aplikacji obrazujących przebieg doświadczeń,
    • poznasz niedrogie propozycje dodatkowych urządzeń montowanych do smartfona, np. „smartoskopu”.

    Egzotyczne trio chemiczne zajmujące się w kraju techniką chemii w małej skali. Spotkasz ich w toruńskiej Kamienicy Alchemika, gdzie zapraszają Nauczycieli i Uczniów do wspólnego eksperymentowania. Współautorzy serii chemia wydawnictwa MAC, prowadzący lekcje w czasie pandemii COVID 19 dla licealistów (w ramach grupy Discovery TVN) oraz dla uczniów szkół podstawowych (przy współpracy z Google Polska). Administratorzy grupy tematycznej Nauczyciele CHEMII skupiającej dydaktyków nawet z najodleglejszych zakątków Polski. Trenerzy metody IBSE w międzynarodowym programie Amgen Teach. Dzięki ich staraniom od 2013 roku Centrum Chemii w Małej Skali zajmuje II miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Jednostek Przyrodniczych (kształcenia pozaformalnego) – IBE MEN. Każdy dzień rozpoczynają z myślą przewodnią – „Uczyć chemii bez wykonywania doświadczeń, to jak pisać wiersze nie potrafiąc czytać”.


    Skorzystaj z tego przycisku jeśli sam / sama opłacasz dostęp do szkolenia.

    Po dokonaniu płatności na Twój mail zostaną wysłane dane do logowania na szkolenie.

    Jeśli chcesz aby płatnikiem Twojego szkolenia była szkoła, uzupełnij formularz na dole strony.

    Jeśli chętnych w Twojej szkole jest więcej, w polu komentarz wpisz liczbę osób oraz imię, nazwisko i maila każdej z nich (na podstawie tych danych zostanie utworzone konto uczestnika szkolenia oraz zostanie wygenerowany certyfikat imienny).


    Najważniejsze informacje o kursie:

    Dla kogo?
    Dla nauczycieli każdego przedmiotu i każdego poziomu edukacji.

    Jakie formy płatności akceptujecie?
    Dostępne są dwie formy.
    1. Jeśli kupujesz kurs i chcesz go opłacić samodzielnie dodaj ten produkt do koszyka i po dokonaniu szybkich płatności dostaniesz maila z danymi dostępowymi.
    2. Jeśli chcesz otrzymać fakturę z odroczonym terminem płatności, którą dostarczysz osobiście szkolnej księgowej, to wypełnij formularz dostępny TUTAJ. W odpowiedzi (nawet do 24 godzin po zgłoszeniu) otrzymasz na podany adres email fakturę oraz dane do logowania.

    Czy kurs organizuje ODN lub NODN?
    Ten kurs jest organizowane przez firmę, która w statucie ma wpisane organizowanie szkoleń dla nauczycieli. Głównym PKD jest punkt 85.69.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. Firma nie jest ODNem, lub NODNem.


    Wypełnij formularz jeżeli szkoła opłaca dostęp do kursu online:

    •  
    •