Moją SUPERMOCĄ jest UCZENIE trudnych rzeczy w prosty sposób – tak zarabiam na życie 🙂
Jestem dyplomowanym nauczycielem chemii w Zespole Szkół im gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie. Twórcą postaci/marki osobistej Pana Belfra – nauczyciela z Internetów. Jestem twórcą autorskich kursów i szkoleń związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji i budowaniem marki szkoły i marki osobistej nauczyciela. Od 2017 rok przeszkoliłem ponad 80 000 nauczycieli i dyrektorów.
Za swoje działania dla edukacji otrzymałem kilka nagród:POP Science 2022, Twórca Roku 2021, Digital Shaper 2020, finalista konkursu Nauczyciel Roku 2019 i honorowy członek LISTY100 – listy osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków. Posiadam tytuł MIEE i MIEE Follow – ekspert technologii Microsoft w edukacji. Jestem jedną z kilku osób w Polsce, która tworzy oficjalną grupę edukatorów Google GEGPoland. Jestem autorem podręcznika do chemii dla szkoły podstawowej wydawnictwa MAC. Jestem twórcą i współtwórcą takich projektów internetowych wspierających edukację jak: AkademiaPanaBelfra.pl, Nauczycielwsieci.pl, Lekcjewsieci.pl i Akademiaprzyrodnika.pl.
Na początek sprawdź coś wyjątkowego i innowacyjnego
Wierzę, że szkoła powinna tak często jak tylko się da i na różne sposoby kształtować w uczniach, ale i w nauczycielach, kompetencje 4K. Czym są kompetencje 4K? To krytyczne myślenie, komunikacja, kooperacja i moja ukochana kreatywność. To właśnie one pozwalają odnaleźć się w świecie ciągłej zmiany, w którym aktualnie żyjemy. Ja od siebie zaproponuję pierwszy i jedyny w Polsce kurs dla uczniów i nauczycieli – “Szkolne Koło Filmowe w praktyce“.
Chcesz wiedzieć więcej i zgłosić swoją szkołę do udziału w kursie?
Jak, z wykorzystaniem TIK i sztucznej inteligencji (AI), szybko i łatwo przygotować materiały, które zwiększą zaangażowanie uczniów.
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z różnorodnymi metodami aktywizującymi uczniów, w których kluczową rolę odgrywają nowoczesne technologie i sztuczna inteligencja.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak przygotować i przeprowadzić interaktywny quiz, 🟡 jak w szybki i sprawny sposób zbierać informacje zwrotne od uczniów, 🟡 czym są kody QR, jak je generować i wykorzystać w pracy z uczniami, 🟡 poznają i nauczą się wykorzystywać bezpłatne narzędzia oparte o technologię sztucznej inteligencji (AI).
Czym jest, jak działa i czy można ufać sztucznej inteligencji (AI).
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z pojęciem sztucznej inteligencji (AI), zrozumienie jej działania i możliwości oraz omówienie zagadnień związanych z zaufaniem do tej technologii.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 czym jest sztuczna inteligencja (AI), 🟡 poznają bezpłatne narzędzia oparte o sztuczną inteligencję, 🟡 jak wykorzystać AI w pracy nauczyciela do przygotowania ciekawych materiałów dydaktycznych, bez zaawansowanych umiejętności technicznych, 🟡 na co trzeba uważać podczas korzystania ze sztucznej inteligencji, 🟡 jakie korzyści i zagrożenia związane są ze sztuczną inteligencją.
Nie wierz we wszystko co widzisz i słyszysz – dezinformacja i fake news w Internecie.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z pojęciami związanymi z dezinformacją i fake newsami, jak je rozpoznawać i jak weryfikować informacje znalezione w Internecie.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak rozpoznawać potencjalną dezinformację i fake newsy w Internecie, 🟡 jak sprawdzać wiarygodność informacji, korzystając z różnych narzędzi i źródeł, 🟡 zdobędą wiedzę na temat technik stosowanych przez osoby rozpowszechniające dezinformację, 🟡 o wpływie dezinformacji na społeczeństwo i jakie mogą być skutki jej rozpowszechniania, 🟡 zyskają umiejętności radzenia sobie z dezinformacją i będą w stanie ochronić siebie i innych przed wpływem fake newsów.
Podstawy druku 3D – od uruchomienia i konfiguracji drukarki 3D do gotowego wydruku.
Celem szkolenia jest nauczenie uczestników podstawowych umiejętności obsługi drukarki 3D oraz przygotowania do samodzielnego wykonania wydruku.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak uruchomić i skonfigurować drukarkę 3D, 🟡 jak przygotować model do druku, włączając w to skalowanie, obracanie i podział na części, 🟡 jak dobrać odpowiednie materiały i parametry druku, takie jak temperatura i prędkość, aby uzyskać najlepsze wyniki, 🟡 jak obsługiwać drukarkę 3D podczas procesu drukowania, w tym startowanie druku, kontrolowanie postępu i rozwiązywanie ewentualnych problemów, 🟡 jak zakończyć proces drukowania, włączając w to usuwanie wydruku z platformy, czyszczenie drukarki i przechowywanie materiałów.
Jak stworzyć z nich zgrany zespół – tablica lub ekran interaktywny, komputer nauczyciela i telefon ucznia – sposoby na zmianę lekcji w interaktywną i nowoczesną przygodę.
Celem szkolenia jest zaprezentowanie sposobu wykorzystania tablicy lub ekranu interaktywnego, komputera nauczyciela i telefonu ucznia w celu przekształcenia tradycyjnej lekcji w interaktywną i nowoczesną przygodę.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak wykorzystać tablicę lub ekran interaktywny w celu angażowania uczniów poprzez interaktywne zadania i gry, 🟡 jak uczniowie mogą używać swoich telefonów do aktywnego uczestnictwa w lekcji poprzez odpowiadanie na pytania, rozwiązywanie zadań i udział w quizach, 🟡 jak tworzyć zespołową interakcję, wykorzystując opisane narzędzia, co pozwoli uczniom na współpracę i wymianę pomysłów. 🟡 jak przekształcić swoją lekcji w interaktywną i nowoczesną przygodę, która zwiększy zaangażowanie i efektywność nauczania.
Szkolna telewizja i koło filmowe- warsztat dla nauczycieli i uczniów.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczniów i nauczycieli z podstawowymi narzędziami i technikami produkcji filmowej oraz promowanie umiejętności twórczego wyrażania się poprzez medium filmowe.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 o technikach i narzędziach produkcji filmowej, takich jak planowanie, kręcenie i montaż filmu, 🟡 jak rozwijać pomysły na scenariusze i tworzyć koncepcje filmowe, 🟡 jak efektywnie wykorzystać sprzęt i oprogramowanie do produkcji filmowej, 🟡 jak rozwijać umiejętności twórczego myślenia i wyrażania siebie poprzez medium filmowe, 🟡 jak pracować w grupie rozwijając umiejętności współpracy i komunikacji.
Szkolne radio – jak nagrać, zmontować i opublikować podcast – warsztaty dla uczniów i nauczycieli.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczniów i nauczycieli z podstawowymi narzędziami i technikami produkcji filmowej oraz promowanie umiejętności twórczego wyrażania się poprzez medium filmowe.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak poprawnie nagrywać dźwięk w wysokiej jakości. 🟡 jak zmontować podcast, obejmując czyszczenie, obcinanie, dodawanie efektów dźwiękowych i muzyki, 🟡 jak opublikować podcast na platformach podcastowych, 🟡 jak promować podcast i dotrzeć do większej publiczności, 🟡 jak rozwijać swoje umiejętności twórcze i eksperymentować z różnymi stylami i formatami podcastów.
Kiedy podręcznik to za mało… – wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w edukacji, czyli jak wykorzystać gogle VR, telefon i komputer do pracy na lekcji.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w edukacji, w tym korzystania z gogli VR, telefonów i komputerów jako narzędzi do prowadzenia zajęć lekcyjnych.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak wykorzystać technologię wirtualnej rzeczywistości do tworzenia interaktywnych lekcji, 🟡 jak korzystać z gogli VR, telefonów i komputerów jako narzędzi do tworzenia scenariuszy edukacyjnych, 🟡 jak zintegrować technologię VR z innymi narzędziami edukacyjnymi.
Odwrócona lekcja video, czyli jak nagrać, zmontować i opublikować własny materiał edukacyjny.
Celem szkolenia jest nauczenie uczestników, jak przygotować, zmontować i udostępnić własny materiał edukacyjny wideo i wykorzystać je do stosowania w odwróconej lekcji.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak nagrywać wideo, aby osiągnąć wysoką jakość obrazu i dźwięku, 🟡 jak montować materiał wideo, tak aby był czytelny, zrozumiały i atrakcyjny dla odbiorców, 🟡 jak wykorzystać narzędzia edytorskie do dodawania animacji, efektów specjalnych lub podpisów wideo, aby wzmocnić przekaz edukacyjny, 🟡 jak efektywnie udostępniać swoje materiały edukacyjne wideo na różnych platformach online, aby dotrzeć do większego grona odbiorców.
Proste i sprawdzone sposoby na wykorzystanie smartfona na lekcji.
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z praktycznymi strategiami, narzędziami i technikami, które pozwolą im skutecznie integrować smartfony w procesie nauczania, zwiększając zaangażowanie uczniów i efektywność nauki.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak wykorzystać aplikacje i narzędzia na smartfony w procesie nauczania, 🟡 jak integrować smartfony na różnych przedmiotach i lekcjach, 🟡 jak zarządzać smartfonami w klasie i unikać nadużycia, 🟡 jak zwiększyć efektywności nauczania poprzez wykorzystanie smartfona na lekcji.
Dlaczego i jak budować markę szkoły, dyrekcji i nauczycieli – marketing w edukacji.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego budowania wizerunku i promocji szkoły, jej kierownictwa oraz nauczycieli, w oparciu o strategie marketingowe.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 dlaczego marka szkoły, dyrekcji i nauczycieli ma znaczenie zarówno w środowisku edukacyjnym jak i lokalnym, które narzędzia i strategie marketingowe są skuteczne do budowania wizerunku szkoły i jej pracowników, 🟡 jak komunikować wartość, misję szkoły, aby przyciągnąć uwagę rodziców i uczniów, 🟡 jak budować zaufanie i lojalność wśród rodziców, uczniów i społeczności lokalnej, 🟡 jak wykorzystać media społecznościowe i inne kanały komunikacyjne do promocji marki szkoły i jej pracowników.
Zrozumieć świat dziecka – czym żyje generacja Z – szkolenie dla nauczycieli i rodziców.
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości nauczycieli i rodziców na temat charakterystycznych cech, potrzeb i wyzwań związanych z wychowaniem dzieci należących do generacji Z.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 czym jest generacja Z, jak są jej unikalne cech i ich wpływ na dzieci, 🟡 jak rozwinąć umiejętności komunikacji z dziećmi generacji Z, 🟡 jakie wyzwania są związane z nadmiarem informacji i wpływem mediów społecznościowych na dzieci, 🟡 jakie są narzędzia i strategie wspierające rozwój umiejętności krytycznego myślenia i kreatywności u dzieci generacji Z, 🟡 jak zbudować zdrową równowagę między światem wirtualnym a realnym u dzieci generacji Z.
Zasady zamiast kar- higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci – szkolenie dla nauczycieli i rodziców.
Celem szkolenia jest podnoszenie świadomości i dostarczanie narzędzi potrzebnych do zapewnienia bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu przez dzieci.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 o zasad higieny cyfrowej i ochrony prywatności, 🟡 jak bezpiecznie korzystać z kont społecznościowych i rozpoznawania zagrożeń w sieci, 🟡 jak zarządzać emocjami i negatywnymi doświadczeniami online, 🟡 jak budować pozytywne relacje i uczyć młodych ludzi szacunku do innych osób w sieci, 🟡 jak rozmawiać z dziećmi o bezpieczeństwie i wspierać ich odpowiedzialny rozwój cyfrowy.
Nauczyciel 2.0 – tam gdzie kończy się strach zaczyna się odwaga.
Celem szkolenia jest przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. Rozwinięcie odwagi i pewności siebie u nauczycieli. Motywowanie do efektywnej i pełnej pasji pracy.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się: 🟡 jak zmieniła się rola nauczyciela w dobie powszechnego dostępu do informacji, 🟡 jak pomaga w pracy świadomość marki osobistej nauczyciela, 🟡 zainspirują się sylwetkami nauczycieli, którzy swoimi działaniami poprawiają sposób postrzegania zawodu w społeczeństwie, 🟡 jak budować swoją odwagę do nieszablonowych działań, 🟡 jak zmiana nastawienia nauczycieli, wpływa na wizerunek szkoły w środowisku lokalnym.