W tym odcinku porozmawiamy o początkach tej inicjatywy, potrzebie zmiany retoryki w dyskusji o edukacji oraz wyzwaniach, przed jakimi stoi polski system oświaty. Dowiemy się, co zainspirowało Marcina do działania na rzecz edukacji, jakie zmiany dostrzega w podejściu nauczycieli na przestrzeni lat oraz jakie marzenie związane z edukacją chciałby spełnić, gdyby złapał złotą rybkę.
➡️ Trzy główne tematy odcinka:
- Edukacja przez całe życie: Polska znajduje się w ogonie Unii Europejskiej pod względem edukacji przez całe życie, co jest alarmującym sygnałem. Marcin Polak wzywa do zmiany myślenia i większego zaangażowania w ciągły rozwój zarówno dzieci, jak i dorosłych.
- Rola technologii w edukacji: W przeciwieństwie do wczesnych lat konferencji Inspiracje, gdzie technologie edukacyjne były na pierwszym planie, obecnie są one traktowane jako narzędzia wspierające nauczanie. Marcin podkreśla, że zakazy dotyczące używania telefonów w szkołach pozbawiają uczniów cennych narzędzi do nauki, zwłaszcza w dobie AI.
- Znaczenie badań edukacyjnych: Marcin Polak zwraca uwagę na potrzebę prowadzenia bardziej gruntownych badań nad procesami edukacyjnymi w Polsce.
Czego możecie się dowiedzieć w tym odcinku?
🎙️ 1/ Nauka i inspiracja – to tematy, które poruszają serca i umysły. Właśnie takie rozmowy toczymy w Radio Belfer. 👨🏫📚 #Edukacja
🎉 2/ Konferencja Inspiracje 2024 to miejsce, gdzie setki nauczycieli z całej Polski przyjeżdżają po inspiracje. A wszystko dzięki pasji takich ludzi jak Marcin Polak. 🌍🌟 #Inspiracje
🔍 3/ W Polsce o edukacji często mówi się przez pryzmat złych wiadomości. Ale my zmieniamy narrację! Przypominamy o tych wspaniałych ludziach i ich codziennych sukcesach. 💪📖 #PozytywnaEdukacja
📊 4/ Jak wypadamy w Europie? Polska jest na szarym końcu w edukacji całożyciowej według Eurostatu! Czas to zmienić! 🌱🕰️ #EdukacjaCałożyciowa
📺 5/ EduNews.pl kreuje przestrzeń dla pozytywnych historii z edukacji. 16 lat budowania społeczności innowatorów i pasjonatów! Nie przegap! 🌐✨ #EduNews
🛠️ 6/ Technologia zmieniała edukację, teraz stała się narzędziem. Ale wciąż walczymy z paradoksami, jak zakazy komórek w szkołach… 🤔📱 #EdukacjaXXIWieku
🐟 7/ A marzenie od złotej rybki? Więcej badań edukacyjnych, by naprawdę rozumieć, co i jak zmieniać! 🎯🔬 #MarzeniaEdukacyjne
Zapraszamy do wysłuchania tego inspirującego odcinka, który nie tylko dostarcza wiedzy, ale także motywuje do działania na rzecz lepszej edukacji w Polsce.
Słuchaj nas na Spotify, YouTube i wszędzie tam, gdzie dostępne są podcasty!
#RadioBelfer #Edukacja #Inspiracje2024 #MarcinPolak #Edunews #TechnologieEdukacyjne #UczenieSięPrzezCałeŻycie #Podcast #EdukacjaPolska #Podcast
📣 Zachęcamy do odwiedzenia Edunews.pl i udziału w nadchodzących Inspiracjach, by czerpać wiedzę z najnowszych trendów w edukacji!
Dołączcie do dyskusji, podzielcie się swoimi myślami i inspiracjami!
📢💬 #RozmowyOświatowe #RadioBelfer
Zobacz / posłuchaj Radio Belfer S02#06
O projekcie Radio Belfer
Dlaczego warto słuchać podcastów
Podcasty stały się jednym z najpopularniejszych mediów dostarczających rozrywkę, edukację, a także inspirację dla szerokiej publiczności na całym świecie. Jednym z głównych powodów, dla których warto słuchać podcastów, jest ich wyjątkowa dostępność. Można ich słuchać w dowolnym miejscu i czasie. Czyni je idealnym rozwiązaniem dla osób zabieganych, które chcą efektywnie wykorzystać czas podczas dojazdów czy ćwiczeń.
Co więcej, podcasty oferują ogromną różnorodność tematyczną – od nauki przez historię, kulturę, technologię, po osobiste historie i rozwój osobisty. To pozwala znaleźć coś dla siebie każdemu. Są też doskonałym narzędziem do nauki i samorozwoju. Umożliwiają pogłębianie wiedzy w interesujących nas dziedzinach w łatwy i przystępny sposób. Ponadto słuchanie podcastów może być świetnym sposobem na relaks i odstresowanie. Na rozwijanie empatii i zrozumienia dla różnych punktów widzenia, dzięki dostępowi do osobistych opowieści i doświadczeń innych ludzi. Wreszcie, są one często źródłem inspiracji i motywacji, dostarczając słuchaczom historii o pokonywaniu trudności, osiąganiu celów i ciągłym rozwoju.